08 maj 2014

Regnig dag

Så skönt med regn. Har bakat havreflarn och fixat mat. Plockat undan lite och nu sitter jag i soffan och har en hel eftermiddag utan några planer. Min första dag som mammaledig. Egentligen började mammaledigheten för två veckor sedan men jag har haft sångelever enda tills igår.  Skulle nog orka ännu nästa vecka men kanske det är dags att lugna ner mej lite och vila inför det kommande maratonloppet.
Jag är bara jädrans rastlös av mej och tycker inte om att bara vara och sitta stilla. För det är det jag måste göra eftersom jag inte får anstränga mej fysiskt. Tråkigt värre.
Jaja, kanske en tupplur tar död på lite tid. Iaf är det mysigt att gosa ner sej i soffan och lyssna på regnet utanför...och diskmaskinens surr... och kattens spinnande....och grannen som gasar med sin traktor...




Inga kommentarer: