17 maj 2013

Samma rubrik som i föregående inlägg

Idag hände det som man helst inte vill att ska hända. 
Jag stack mej på en använd insulinnål. Hade moppat golvet i skolan där jag städar och ser att det ligger en plastliknande grej på golvet som jag hade missat med moppen. När jag tog upp den ser jag att det är nåt slag av en kork o i samma ögonblick stack det till i fingret. 
Så iväg till laboratoriet för blodprov och sedan till arbetshälsovården för en hepatit spruta. Tre blodprov ska ännu tas och om ett halvt år kan det med hundra procents säkerhet säjas om jag är smittad eller inte med nån nasty sjukdom. Två hepatitsprutor ska också ännu tas. 

Bättre fredagar har man haft. 

Kommer att bli ett trevligt kommande halvår också.

Ja ja, dö ska man ju ändå nångång.

1 kommentar:

Livet på Sjögård sa...

oj nej, så hemskt. o vilken otur...
flickona kommer nog att sakna sina pianolektioner. hoppas på goda snäcks och bra musik på begravningsfesten...
;)

Nånää. Om ett halvår e du frisk som en nötkärna :)
kram på dig!!